مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار داشت: نقش و اثر موثر رسانهها در تبیین ظرفیتهای گردشگری موضوعی است که نیازمند برنامهریزی و استفاده از توانایی های رسانهها است
سیف الله فرزانه در نشست با هیات تحریریه نشریه ایران اینترنشنال با بیان اینکه رسانهها در حوزه گردشگری و توریسم نقش شفافسازی، تبیین اهمیت و ضرورت این صنعت و فرهنگسازی را برعهده دارند؛گفت: مازندران علیرغم داشتن جاذبههای طبیعی، تاریخی، مناظر دیدنی، باستانی و وجود منابع عظیم گردشگری هنوز نتوانسته در زمینه بهرهگیری و بهرهمندی از درآمدهای گردشگری به خصوص در حوزههای بینالمللی به جایگاه شایسته خود دست یابد.
وی به ظرفیت های بینظیری چون سورت،دماوند و و پایگاه تاریخی وستیمین درمازندران اشاره کرد و افزود:این ظرفیتها قابلیت جذب سرمایه گذار خارجی دارد اما در عین حال با محدودیت هایی مواجه است.
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران بیان کرد: نقش و اثر موثر رسانهها در تبیین ظرفیتهای گردشگری موضوعی است که نیازمند برنامهریزی و استفاده از توانایی های رسانهها است که بتواند با استفاده از شیوههای نوین اطلاعرسانی، در جهت شناساندن ظرفیتهای توریسم گام اساسی بردارد.
وی از وجود ظرفیت های متنوع جنگلی،ییلاقی و ساحلی در مازندران اشاره کرد و افزود: متاسفانه با وجود 345 کیلومتر نوار ساحلی در مازندران از این ظرفیت بزرگ قافل مانده ایم و نتوانستیم خذمات تفریحی و رفاهی را برای مردم ایجاد کنیم.